- آخشیک، سمیه(1386). بررسی مقایسهای سنجش عملکرد مدیریت فناوری اطلاعات در کتابخانه های دانشگاه های شهید چمران اهواز و علوم پزشکی جندی شاپور با استفاده از الگوی تعالی سازمانی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
- ابزری، مهدی،یزدان شناس،مهدی(1386بهار و تابستان). مسئولیت اجتماعی و اخلاق کار در مدیریت کیفیت نوین. فرهنگ مدیریت، 15 ، 5-42.
- اشرف، شهلا (مترجم) (1375پائیز و زمستان). آشنایی با آرشیو کشور ترکیه. گنجینه اسناد،6(3و4)، 112-117.
- جلوداری ممقانی، بهرام(1384) تعالی سازمان .تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتیایران.
- ذگردی، حسام الدین و اسماعیلی، مهدی (1388تابستان) تأثیر فناوری اطلاعات بر تعالی در سازمان هایایرانی، مدرس علوم انسانی، 13(2)، 119-157.
- رحیمی،غفور(1385مهر ). ارزیابی عملکرد و بهبود مستمر سازمان، تدبیر، 173، ، 41-44
- فارسیجانی، حسن و کیامهر، امیرکامران(1387پائیز) بررسی جایگاه هزینه یابی کیفیت در مدیریت ارتقاء سازمانی. چشم انداز مدیریت،7(28)،ص 5- 28.
- فرهنگی، علی اکبر ؛روشندل اربطانی، طاهر و برقی، میکائیل (1383). نگرشی بر بنیان های نظری مدیریت سازمان های رسانهای. دانش مدیریت، 66، 85-114.
- قنبری،لیلا (1387). نقش آرشیوهای سیمای داخلی مستقر در تهران در فرایند برنامه سازی. فصلنامه کتاب، 73، 201-212.
- مزدیسنا، شعله (1366). بررسی آرشیوهای دیداری - شنیداری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (موجود در تهران). پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
- موسی چمنی، اعظم (1387پائیز). آرشیوهای دانشگاهی با تاکید بر آرشیو دانشگاه هاروارد (HUA). گنجینه اسناد،18(3)، 51-62
- Deming, W.E. (1982). Out of Crisis, Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, MA
- Foote, K. (1990). To remember and forget: Archives, memory and culture. American Archivist,53, pp 378-93
- Herget, J and Hierl, S(2007). Excellence in libraries: a systematic and integrated approach, New Library World, Vol. 108 No. 11/12, pp 526-544
- Ishikawa, K. (1986). What is Total Quality Control? The Japanese Way, Prentice Hall, Englewood
- Juran, J.E., (1988). Juran on Planning for Quality.New York& London: Free Press, Collier Macmillan.
- Kaur,K, Mohamad,P and George ,S (2006).Quality management service at the University of Malaya Library. Library Management , 27(4), pp 249-256
- Pitt DJ. Improving performance through self-assessment. Int J. Health Care Qual Assur Inc Leadersh Health Serv 1999; 12: pp45–53
- Tam, W.H. L (2000 Number).Quality management theory and practice: some observations of practices in Australian academic libraries. Library Management, Volume 21( 7) , pp. 349-356
- Timerson, Randall C(2003). Archives and memory OCLC System & services , 19(3), pp89-65
- Tuomi ,Ville(2001).University of Vassa .Quality and of Academic library services: a Customers point of view.
- Vergueiro,W (1996).Quality management: the way to improve Latin American public libraries?. Library Management , 17 (1), pp. 25–32
Wongrassamee,s J.E.L. Simmons, P.D. Gardiner, (2003) Performance measurement tools: the Balanced Scorecard and the EFQM Excellence Model, Measuring Business Excellence, 7 issue: 1, pp.14 -29