ابراهیمی، مرضیه. (1387). «موزهها تاریخ مصور فرهنگها». رشد آموزش هنر. شمارۀ 16، صص18-22.
حریری، نجلا. (1378). «بازاریابی و روابطعمومی در کتابخانهها». تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی. 9(2)، صص10-17.
کبیر، کبری. (1379). «بررسی وضعیت موجود و ارائه راهکارهای مطلوب برای کتابخانههای موزههای شهر تهران». مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات.11(2)، صص77-95.
مجموعهمقاله
عزیزی، غلامرضا. (1386). «منابع آرشیوها، کتابخانهها و موزهها (وجوه افتراق)». مقالۀ چاپشده در مجموعهمقالاتهشتمین همایش سراسری انجمن علمی، دانشجویی کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه الزهرا. 19 و 20 اردیبهشت، تهران، ایران. صص197-205.
منابع لاتین
کتاب
McLean, Fiona. (1997). MARKETING THE MUSEUM. Routledge, 11 New Fetter Lane, London EC4P 4EE. Retrieved 2003, from:
http://upir.ir/934/-Marketing-the-Museum-Heritage-Care-Preservation-Management-.pdf
Sekers, D. (1984) ‘Independence Stimulates’, in N. Cossons (ed.) The Management of Change in Museums.proceedings of a seminar held at the National Maritime Museum, Greenwich, London.
Walsh, Kevin. (1992) The Representation of the Past: Museums and heritage in the postmodern world. London: Routledge.
مقاله
Amenta, Carlo. (2010). “Exploring Museum Marketing Performance: A Case Study from Italy”. University of Palermo, May 1, 2010, International Journal of Marketing Studies, 2(1), Retrieved from: http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1975717
Curiel, Javier de Esteban., Antonovica, Arta., MercadoIdoeta, Carmelo. (2012). “Critical Factors and Consumption Patterns of Pergamon Museums Visitors (Berlin, Germany)”
. Procedia - Social and Behavioral Sciences 65 (2012) 313 – 320, Retrieve from
http://www.sciencedirect.com on feb. 23, 7:40am: 8p.
Héroux, Lise. And Csipak, James. (2008). “Marketing Strategies of Museums in Quebec and Northeastern United States. An Exploratory Comparative Study”. Retrieve from:
http://teoros.revues.orgon Feb. 23, 7:30 am: 24p.
Roaljdovich, Sidorchuk Roman., Olga, Grineva. (2014).“Research for the Marketing State in Russian Museums”. Review of European Studies. 6(4), 283-289. Retrieved 2015/10/10 from: http://dx.doi.org/10.5539/res.v6n4p283
Mavragani, Eleni. (2015).“Greek Museums and Tourists’ Perceptions: an Empirical Research”. Springer Science+Business Media; Retrieved 2015/11/10 from: 10.1007/s13132-015-0283-2. 14 P
Xie, Xuying. (2007). “Marketing Analysis and Business Evaluation (Marketing for a new firm resort Vastra Lagern)”. Master Thesis in Entrepreneurial Management. Jönköping University, Jönköping International Business School, JIBS, EMM (Entrepreneurship, Marketing, Management).