منابع
بصیریان جهرمی،رضا(1387) امکانسنجی اجرایی شدن اصول بازاریابی درکتابخانههای مرکزی و دانشکدههای دانشگاههای دولتی شهرتهران از دید سرپرستان این کتابخانهها. پایاننامة کارشناسیارشد کتابداری، دانشگاه تهران.
حریری،نجلا(1387). بازاریابی وروابط عمومی درکتابخانه ها. پیام کتابخانه.9(2).
سانی تی اچ گاه(1386). سادگی: راز بازاریابی اثربخش(داور ونوس و مسعود اکرمی، مترجمان). تهران: نگاه دانش.
ساهور ، آشوک کومار؛ ماهاپاترا ، آر. کا.(1389)کاربرد مفهوم بازاریابی خدمات در کتابخانه هایرقومی. مترجم: حسین خسروی. نشریه الکترونیکی سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی.
قربان نژاد،هاجر(1389) بررسی دیدگاه مدیران وکتابداران کتابخانههای عمومی استان گیلان نسبت به استفاده ازآمیختههای بازاریابی(محصول،مکان،بهاوترویج)برای بهرهگیری بیشترمراجعان از خدمات کتابخانه. پایاننامة کارشناسیارشدکتابداری، دانشگاه الزهرا.
کاتلر،فیلیپ،آرمسترانگ،گری(1386)، اصول بازاریابی(چ8).( بهمن فروزنده،مترجم). اصفهان،نشرآموخته.
لاولاک،کریستوفر؛رایت،لارن(1385)اصول ومدیریت بازاریابی خدمات،ترجمه بهمن فروزنده.اصفهان: نشرآموخته.
مشهدی،ناهید(1389) امکانسنجی اجرایی شدن فرآیند بازاریابی درکتابخانههای عمومی استان مرکزی.پایاننامة کارشناسی ارشدکتابداری واطلاعرسانی.دانشگاه آزاد، واحد علوم وتحقیقات تهران.
نصیری، سمیه(1388). امکان سنجی برنامه های بازاریابی اطلاعات در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و ارائه مدل پیشنهادی. پایاننامة کارشناسیارشد کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد، واحد تهران شمال.
نوروزی، یعقوب(1386،بهار وتابستان). بازاریابی خدمات اطلاعاتی در مراکز اطلاعرسانی. اطلاع شناسی، شماره 15 و 16.
نوروزی، یعقوب. عربلو، حمید(1389، تابستان) بررسی کاربرد اصول بازاریابی در ارائه خدمات اطلاعاتی درکتابخانههای دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم وتحقیقات تهران. نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی.44(52)، ص93-111.
Adeyoyin, Samuel. Olu(2005). Strategic Planning for marketing library services.Library management, 26( 8/9).
Borden, N. H.(1964). The concept of marketing mix. Journal ofAdvertising Research,4( 2-7).
Bradsher, James Gregory(1991). Managing Archives and Archival Institutions.The University of Chicago Press.Chicago.
Carter, R. and Frusciano, T.(2002) The importance of outreach and documentation in the Archival Enterprise. Journal of Archival Organization, 1(2), 1-4.
Cavill, Pat.(1998).Public libraries, Marketing, Advocacy from http://www.sla.org/chapter/cwcn/wwest /v1n3/cavilll3.html
De Aze, E.E.(2002). Marketing Concepts for Libraries and Information Services.London Library Association from http://www.envisionit.com.au/Docs/gandhi.htm
Emmanouel Garoufallou. Rania Siatri. Georgia Zafeiriou. Ekaterini Balampanidou,(2013),"The use of marketing concepts in library services: a literature review", Library Review,62( Iss 4/5), pp. 312 – 334.
Epstein,R(2003). Proactive librarianship: Marketing and public relations a manual for workshop presenters. from http://www.inasp.info/pubs/pro-librarians/INASProactivelibrarian.pdf
Freeman, Elsie T.(1984). In the Eye of the Beholder: Archives Administration from the User's Point of View. American Archivist.47(2).
Gupta, S.(2006) ‘Broadening the Concept of LIS Marketing’, in D.S. Gupta, C. Koontz, A. Massisimo and R. Savard(eds) Marketing Library and Information Services:International Perspectives, pp.5–21. Munich: Saur.
Jose, Antony. Bhat, Ishwara(2007 April–June). Marketing of library and information Services: a strategic perspective. The Journal of Business Perspective, 11( 2 l).
Kalfatovic,Martin R.(2002).Creating a wining online exhibition: a guide for libraries. Archives, and museums.ala.
Kamatula, G.A(2011)Marketing and public programming in records and archives at the Tanzania Records and Archives Management Department. Journal of the South African Society of Archivists, 44
Kazemi, Hamid; Mansouri Moayyed, Fereshteh; Naghshine, Nader(2009). Developing a Model for Market-Cente Organization Anallysis. Intl. J. Humanities, 16(2),31-50
Kotler, P; Armstrong, G(2012). Principles of Marketing(14th ed.).New Jersey: PearsonPrentice Hall.
Kotler, P; Lane Kester, k(2012). Marketing Management(14th ed.). New Jersey: Pearson Hall.
Leisner,Tony.(1995). Should Libraries Engage in Marketing?. 61st IFLA General conference–August20-25from http://www.ifla.org/IV/Ifla/61/61-leit.htm
Lukenbill, W. Bernard(2002). Social Marketing for Archives: The Austin History Center Experience.” Co-published simultaneously in The Acquisitions Librarian. The Haworth Information Press, an imprint of The Haworth Press, Inc. No. 28. pp. 161-173.
Maphorisa, O. M. & Jain, P.(2013). Marketing of archival reference services at Botswana national archives and records services(BNARS). European Journal of Academic Research, 1(4), 171-180.
Morgan, Elizabeth(2010). Delivering Value for Money: why and how institutional archives should market themselves to their internal publics.
Mogami, M.M.(2010) An Assessment of the Utilization of Archival resources by university of Botswana Researchers. Unpublished Bachelors Degree in Library and Information Studies research paper, University of Botswana, Botswana.
Nicholas, J.(1998). Marketing and promotion of library services. Library and information services in astronomy III ASP conference service, 153.pp301-304.
Rowley, Jennifer(1998). Promotion and marketing communications in information marketplace. Library Review,47(8),pp.383-387.
Santos, Sofia(2011) Marketing as an access tool for Public Archives: a case study(
Madeira Regional Archives' Educational Service/Cultural Extension). In 75th Annual Meeting of the Society of American Archivists: ARCHIVES 360°, Chicago, 22-27 August.
Webber,S.(1995)Costing and pricing information services. Fee for service, 2(1),pp. 1-7.
Weiner, B.(2000 October) Marketing making a case study for your library, 19(5).
Weingand, Darlene E.(1995.a). Preparing for the New Millennium: The Case for Using Marketing Strategies. Library Ternds,43(3),pp.295- 317.
Weingand, Darlene E.(1995.b). What Do Products/Services Cost? How Do We Know?. Library Trends,43(3),pp.401-417.