@article { author = {Masoumi, Layla and Esmaeili Givi, Mohammad Reza and Nakhoda, Maryam}, title = {Marketing Services at the National Archives of Iran}, journal = {Ganjine-ye Asnad}, volume = {25}, number = {2}, pages = {100-119}, year = {2015}, publisher = {National Library and Archives of I. R. Iran-Archives Research Institute}, issn = {1023-3652}, eissn = {2538-2268}, doi = {}, abstract = {Purpose: The purpose of this study is to examine marketing strategies of the National Archives of Iran (NAI). Methodology: Mixed (quantitative-qualitative) methodology is employed in this research. In the qualitative phase, components of the marketing mix (7P's) were identified. Then a questionnaire containing dimensions of  Mixed Marketing factors was used. Analysis of data was carried out in both descriptive and inferential modes using SPSS software, Findings: Findings of the qualitative phase showed that what the components of the marketing mix (7P's) factors (including product, price, place, promotive activities) are composed of what indexes. The quantitative phase found that the overall state of the factors of Marketing Mix(7P's) is moderate at the NAI, ie 4.97 for physical evidence, 4.73 for price, 4.63 for product, 4.28 for process, 4.16 for people by, 3.66 for promotion, and for 1.59 place respectively. No meaningful relation was found between the factors of mixed marketing factors on the one side, and gender, age, and work experience.}, keywords = {Archival services,marketing mix,National Archive of Iran,Service marketing}, title_fa = {بررسی وضعیت بازاریابی خدمات آرشیوی در آرشیو ملی ایران در چارچوب مدل آمیختة بازاریابی مدل«هفت‌پی»}, abstract_fa = {هدف: هدف این پژوهش بررسی وضعیت عوامل بازاریابی خدمات آرشیوی در آرشیو ملی ایران در مدل آمیخته ­بازاریابی(7P) است. روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر رویکرد، از نوع تحقیقات آمیخته اکتشافی و پیمایشی است. جامعة آماری این پژوهش در بخش کیفی و کمّی، کارکنان آرشیو ملی ایران هستند. برای این منظور، در بخش کیفی، با انجام مصاحبه با کارکنان آرشیو به مصادیق هریک از عوامل مدل آمیخته ­بازاریابی در خدمات آرشیو دست­یافته و سپس برای شناسایی و بررسی عوامل بازاریابی خدمات آرشیوی از پرسشنامة محقق­ ساخته­ای استفاده شد که دارای ابعاد مختلف عوامل مدل آمیخته ­بازاریابی بود. پس از آن، داده­ ها، با استفاده از نرم ­افزار اس.پی.اس.اس.، با روش ­های آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته­ ها و نتایج پژوهش: یافته ­های پژوهش در بخش کیفی نشان داد هریک از عوامل آمیخته بازاریابی در مراکز آرشیوی شامل محصول، هزینه، مکان، فعالیت­ های تشویقی، و ترغیبی، و مانند آن از چه شاخص ­هایی تشکیل می­شوند. سپس، در بخش کمّی مشخص شد وضعیت مدل آمیخته بازاریابی در خدمات آرشیو ملی ایران در سطح متوسط قرار دارد واز نظر کارمندان آرشیو ملی ایران از بین مؤلفه­ های این مدل، به ­ترتیب شواهد فیزیکی، با رتبه 97/4 رتبه نخست؛  هزینه، با رتبه 73/4 رتبه دوم؛ محصول، با رتبه 63/4 رتبه سوم؛فرآیند، با رتبه 28/4 رتبه چهارم؛ افراد، با رتبه 16/4 رتبه پنجم، فعالیت­ های تشویقی و ترغیبی، با رتبه 66/3؛ و مکان(کانال توزیع) با رتبه 59/1رتبه هفتم را به خود اختصاص داده­اند. همچنین، بین عوامل مدل آمیخته بازاریابی و جنسیت، سن، تحصیلات، و سابقه خدمت کارکنان آرشیو ملی ایران رابطه معنا­داری وجود نداشت.}, keywords_fa = {آرشیو ملی ایران,مدل آمیخته بازاریابی,بازاریابی خدمات,خدمات آرشیوی}, url = {https://ganjineh.nlai.ir/article_411.html}, eprint = {https://ganjineh.nlai.ir/article_411_cce2235423fe61e0ff5b6b61d4c7ee2c.pdf} }